Konceptbilder över hobbithus

Hobbithus SkechupHobbithus Revit Architechture

Hobbithus-idén är ännu i sin vagga, men jag har gjort två modeller i Sketchup och i Revit Architecture som jag visar två bilder av här. De är ännu endast koncept, men visar på hur ett ekologiskt hobbithus skulle kunna se ut. Jag kommer att fortsätta att göra fler modeller och konceptbilder för att få fram fler olika alternativ.

Hobbithusen från ”Sagan om Ringen” och ”The Hobbit”-filmerna är har väldigt fina hobbithus som jag använder mig som inspiration till modellerna. Jag har hittat en blogg på Tumbl som visar väldigt bra bilder från Hobbitbyn som byggdes upp för inspelningen av just ”Sagan om Ringen”- filmerna på Nya Zeeland.  För att hitta flera typer av hobbithus brukar jag även kolla runt på nätet efter andra  som har byggt eller gjort egna modeller av hobbithus. Känner du till några modeller eller hobbithus du tycker är intressanta? Tipsa gärna!

Hobbithus SkechupHobbithus Revit Architechture

 

 

Kommentera

